Notariat Polski

tel/fax: 74 831 19 41

Niezbędne dokumenty - Sprzedaż lub darowizna nieruchomości gruntowej

1. odpis zwykły z księgi wieczystej,
  2. podstawa nabycia czyli jeden z wymienionych dokumentów: 1/ wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny ; 2/ prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia w przypadku spadkobrania, 3/ zaświadczenie z urzędu skarbowego o wywiązaniu się sadkobierców z obowiązku podatkowego, a w przypadku darowizny uczynionej od 2007 roku lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności również zaświadczenie z urzędu skarbowego o wywiązaniu się z obowiązku podatkowego,
  3. dane osobowe kupujących i sprzedających, obdarowanych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu PESEL, NIP, adres zameldowania),
  4. dodatkowo w przypadku firm – aktualny odpis z KRS lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej, REGON, NIP,
  5. wartość rynkowa działki (cena sprzedaży),
  6. warunki i data wydania działki,
  7. nr konta bankowego, jeśli zapłata nastąpi po zawarciu u mowy przelewem na rachunek bankowy
  8. dowód opłacenia podatku od nieruchomości lub opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
  9. wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu lub zaświadczenie o jego braku lub decyzja o warunkach zabudowy,
  10. wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej gdy będzie wydzielana działka do nowej księgi wieczystej,
  11. ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, gdy następuje podział,